|
Історія підприємстваШляхово-будівельне управління №4 (ШБУ-4) було засновано 10 жовтня 1948
року, як машинно-дорожня станція №10 (МДС-10) в м. Кіровоград по вул.
Костопальна (Олександрійська). Начальником станції було призначено Данішевського
Бориса Емануїловича. Протягом перших двох років
діяльності, МДС-10 проводилось будівництво виробничої бази, а також будівництво
ділянок автодоріг «Знам’янка – Олександрія» – У 1952 році на території
тогочасної Радянської Республіки України, було створено службу для будівництва
автомобільних доріг «Укрдорстрой», і МДС-10 внаслідок переходу в
підпорядкування цієї служби, було реорганізовано в «Шляхобудівельне управління
№4» (ШБУ-4). В цей час починається будівництво автомобільної дороги «Кіровоград
– Піщаний Брід», через Приют, Рівне, Новоукраїнку, де основні роботи по
розробці земляного полотна, укладанню асфальту, облаштуванню дорожньої
обстановки, будівництва мостів було виконано ШБУ-4. Внаслідок розширення
організації та збільшення об’ємів робіт у 1960 році розпочинається будівництво
нової виробничої бази по Криворізькому шосе (нині вул. Родімцева). Через три
роки у 1963 р. ШБУ-4 починає будівництво бітумоплавильної бази на залізничній
станції Куцівка Новгородківського району, яку пізніше буде переобладнано на
асфальтобетонний завод. У 1964 році, ШБУ-4 повністю
перебазується з вул.. Костопальної на нову виробничу базу по вул. Родимцева. Через чотири роки у 1968 році,
у зв’язку
з реорганізацією системи «Укравтодор», ШБУ-4 переходить у підпорядкування
тресту «Запоріжжядорбуд». В цей же самий час створюється нова організація
«Шляхоремонтне будівельне управління №61» (ШРБУ-61), начальником якого
призначається Данішевський Б.Е., а на його місце в ШБУ-4, стає колишній
головний інженер цього підприємства Кролік А.Ю. Після створення у 1970 році
тресту «Дніпродорбуд», яке повинно було будувати та обслуговувати канал «Дніпро
- Донбас», сюди ж переходить і ШБУ-4 і
залишається тут аж до далекого 1992 року. За 22 роки цією організацією
було зроблено дуже багато, для будівництва нових доріг, які створювались в той
час не лише по регіону, а і по всій Україні. Коли у 1986 році розпочалось
будівництво Криворізького гірничо-збагачувального комбінату окислених руд
(КГЗКОР), у м. Долинська, ШБУ-4 протягом трьох місяців того ж року проводить капітальний ремонт автодороги
«Волинська – вихід на а\д «Кіровоград – Кривий Ріг - Запоріжжя» (ч\з
Олександрівку, Новошевченкове) протяжністю З 1992 року ШБУ-4
підпорядковується Кіровоградському облдорбуду. У 1996 році ШБУ-4
ліквідовується, і в об’єднанні з ШЕД-661, також ліквідованою, перейменовується
в «Кіровоградське дорожньо – ремонтне експлуатаційне управління №4» (ДРЕУ-4). Далі на
протязі останніх 10 років, у зв’язку зі змінами структури дорожнього господарства
області, ДРЕУ-4 має такі назви: -
жовтень 2000 р. – червень 2002 р. – кіровоградське дорожньо-експлуатаційне підприємство (Кіровоградське
ДЕП); -
червень 2002 р. – серпень 2005 р. – Кіровоградський
дорожньо-експлуатаційний підрозділ (Кіровоградський ДЕП); -
з серпня 2005 року і по теперішній час – філія «Кіровоградська дорожньо – експлуатаційна дільниця» (філія «Кіровоградська
ДЕД») ДП «Кіровоградський облавтодор» Починаючи з року організації – 1948 р.(МДС-10) і до
року ліквідації: 1996 р., ШБУ-4 було побудовано та
реконструйовано понад За визначний вклад в розвиток
дорожньої системи держави та сумлінну працю, працівники ШБУ-4: Данішевський
Б.Е. та Станкевич В.К. отримали звання «Заслужений дорожник України». |